piątek, 27 czerwca 2008

Drzewo HaLeviego


"Pomyślałem o drzewie o jakim wspomina HaLevi:
Im dalej pniemy się gałęźmi ku niebu,
tym głębiej zapuszczamy korzenie
przez gliny i piachy aż do piekła"

(parafraza słów ze "Słownika Chazarskiego" przytaczana z pamięci. HaLevi wspomina o takim drzewie w swoim "Kuzari")

Dziś zastanawiałem się, czym przykryć moje zdziwienie -ponieważ zgubiłem wcześniej długopis sięgnąłem po telefon, korzystając z wbudowanego "aparatu". Co jest więc korzeniami, co gałęźmi, co pustką, a co istnieniem -istnienie nakreślone nieistnieniem.
Spoglądając potem na zdjęcie rzekłem do siebie słowami Rumiego:

"Chwała pustce, która przyćmiewa nasze istnienie.
Istnienie -miejsce stworzone z naszej miłości do pustki!
A jednak gdy nadchodzi pustka istnienie znika.
Chwała że tak się dzieje wciąż i wciąż!"


Brak komentarzy: